bisayabloggers

Nagkatigulang o nagkabugo?

In Uncategorized on November 11, 2005 at 7:43 am

Nagkatigulang o nagkabugo?

Sa mga nanan-aw sa balita sa alas siyete sa abs-cbn karong gabii 11-Nobyembre, lagmit nakakita mo sa duha ka tigulang nga beterano nga miingon na adto sila motuo sa unom ka Amerikanong sundalo, kay ang babaye nga ilang gilugos taga Zamboanga man ug dili na Maria Clara. Kining duha ka tigulang nga masigarbo nga miingon nga adto sila modapig sa unom ka rapist kay sa ilang tinuhuan, ang babaye nga gi-rape walay katungod nga respetahan kay usa siya ka babayeng ubos ug dungog.

Dili jud ko katuo sa akong kaugalingon, pero sa unang higayon, nakapamalikas ko ug tigulang. Wala ko kahinumdum ug nasuko ba ako ug ingon ani sa bisan kinsang tigulang. Wala man gani ko kaila aning duha ka beterano, pero dili jud ko katuo sa akong mga nadungog na ilang gipanulti sa balita, ug tibuok jud nilang pagtuo nga naa sa insaktong lugar ang unom ka sundalo sa pag-rape nila aning babayhana.

Sa tibuok nakong kinabuhi, karon pa jud ko nakakita ug mga tawo na nakaingon nga insakto ang rape. Sa tibuok nakong kinabuhi karon pa jud ko nakadungog ug mga pulong sama niini, nga ang babaye angay ra jud ma-rape, kay tungod dili na ta Maria Clara.

Pastilan jud … makaingon nalang kaha ko nga swerte nalang ko nga dili nako to mga paryente kadtong mga tigulanga. Ug ambot nalang pud ug unsay gibati sa mga paryente nilang babaye.

Ambot lang jud … duna pa koy nasulat bahin niini sa akong blog. Adto lang ko mamalikas kay teritoryo man to nako. Ug nahan mo basa, bisita lang mo didto palihug.

Salamat sa pipila ka gutlo sa inyong pagbasa.

  1. nagkabugo gayod. pait kaayo paminawon nga daghan mga tawo dili na makamao mosabot unsay maayo ug daotan.

  2. in ader words, nagkatiguwang-nagkaamew… karon pa ko kahibaw ani. weird oi…shallow ra kau sila. tuphaw kung bisaya pa.

  3. with this situtaion arising, murag ako lng hinay-hinay naprove na bisan daghan ang na-ay strong sense of patriotism sa ato ha, daghan sab ang upto now, have a weak foundation on really appreciating our past and the fact that we are filipinos… dismaying lang sab kay patriarchal kaayo sab ang panan-aw nga blame ihatag kanunay sa bayi kay tungod sa gi-allow niya such thing to happen.

Leave a Reply

